|
ЖАН МОНЕ ТЕМПУС ПОТПРОГРАМ |
|
|
|
недеља, 09 јануар 2011 23:00 |
| | Жан Моне (JEAN MONNET) је програм који има за циљ да подстакне истраживачки рад и унапреди студије и курсеве који се тичу европских интеграција на нивоу високошколских институција унутар и ван граница Европске уније.
Под студијама европских интеграција овде се подразумева анализа настанка и еволуције Европске заједнице и касније Европске уније у свим аспектима. Ове студије покривају унутрашњу и међународну димензију европских интеграција, укључујући и дијалог међу народима и различитим културама, као и место и улогу ЕУ ван њених граница. Програм је покренут 1989. године и данас је присутан у 62 земље света у којима се, на преко 740 универзитета, изводе модули са ознаком Жан Моне (Jean Monnet label). Од 1990. до 2009. године кроз Жан Моне програм омогућено је спровођење око 3500 пројеката у области студија европских интеграција, успостављен је 141 Жан Моне центар изврсности, 775 катедри и око 2000 студијских програма и модула о европским интеграцијама. Од 2007. године програм Жан Моне постаје део новог Програма целоживотног учења (Lifelong Learning Programme - LLP).
Конкурс за Жан Моне је и ове године отворен за институције и појединце из Србије. Посебно се препоручује пријављивање институција из Србије за Жан Моне кључну активност 1, где могу конкурисати високообразовне институције као и удружења и мреже професора и истраживача специјализованих за области европских интеграција.
На сајту Извршне агенције за програме из области образовања, медија и културе (EACEA) доступан је софтвер за проналажење партнера путем којег се високошколске установе и друге организације могу регистровати, уколико су заинтересоване за учествовање у пријавама пројеката које неко други покреће или могу да пронађу партнере за пријаве које намеравају да координирају. Адреса овог портала је: http://llp.teamwork.fr/partner_search/home.php
Више информација о Жан Моне потпрограму можете пронаћи на следећој адреси: http://eacea.ec.europa.eu/llp/jean_monnet/jean_monnet_en.php
|
|